یک فروشگاه اینترنتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ شاید سوال خیلی از دوستانی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارند همین باشد. مطمئن هستم دغدغه بسیاری از افرادی که می خواهند فروشگاه اینترنتی داشته باشند این است که فروشگاه شان دقیقا باید چه شکلی باشد.
چیدمان محصولات به چه شکلی باشد؟ فرایند خرید در فروشگاه اینترنتی آن ها به چه صورتی باشد؟ چه طور باید اعتماد سازی کنند؟ چگونه فروش محصولات خود را افزایش دهند و بسیاری از سوالاتی که هر کسی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارد در ذهنش مرور می کند.
واقعیت این است که امروزه فروشگاه های اینترنتی خوبی در ایران مشغول به فعالیت هستند و یک جورایی می توان گفت رقابت با آن ها کمی دشوار است. به خاطر همین به راحتی نمی توان یک فروشگاه اینترنتی را بدون در نظر گرفتن مزیت های خاص رقابتی راه اندازی کرد و انتظار داشت در این حوزه رقابتی موفق شد.
از آن جایی هم که راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نسبت به دیگر کسب و کارهای اینترنتی سرمایه بیشتری می خواهد نمی توان بی گدار به آب زد و حتما باید با برنامه ریزی دقیق و هدف مشخصی پا به این عرصه گذاشت. چون غیر از این باشد صد درصد با شکست مواجه خواهید شد. درست مثل فروشگاه های اینترنتی که میلیاردی هزینه تبلیغات کردند و به جایی هم نرسیدند.
روزانه فروشگاه های اینترنتی زیادی در ایران راه اندازی می شوند ولی چرا هیچ کدام از آن هادیجی کالا یا بامیلو نمی شوند؟ واقعا چه راضی در پشت پرده این دو فروشگاه اینترنتی برتر ایرانی است؟
مدت ها است که فروشگاه های اینترنتی ایرانی و خارجی زیادی را زیر نظر دارم و تقریبا می توانم بگویم نقاط ضعف و قوت هر یک از آن ها را پیدا کرده ام. در این مقاله هم قصد دارم ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق را با توجه به بررسی های موردی که روی فروشگاه های برتر اینترنتی ایران مثل دیجی کالا و بامیلو داشته ام را عنوان کنم.
قصد داشتم کمی بیشتر وارد جزئیات شوم و این مقاله را در قالب یک ای بوک در اختیار شما همراهان دوست داشتنی همیار وب قرار دهم ولی خب تصمیم گرفتم مختصر و مفید در این مقاله هر آن چیزی که نیاز دارید تا یک فروشگاه اینترنتی موفق را راه اندازی کنید را عنوان کنم.
خیلی خوب است که همیشه وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی موفق ایرانی و حتی خارجی را بررسی کنید و با ریز شدن در این کسب و کارها متوجه آن شوید که چه طور موفق شده اند. کاری که دقیقا من انجام داده ام و در ادامه قصد دارم با بررسی هایی که از قبل انجام دادم به طور کلی ویژگی ها و چهارچوب اصلی یک فروشگاه اینترنتی موفق را عنوان و هر کدام را مختصرا توضیح بدهم.