اکثر ما می دانیم که تابلوسازی یکی از پرکاربردترین روشهای تبلیغاتی است و
همه در منظر شهری هنگام عبور از خیابانها شاهد تابلوهای تبلیغاتی که به صورت
بیلبورد ، تابلو روان یا ال ای دی ، تابلو سر درب ها هستیم همه این تابلوهای
تبلیغاتی نصب شده یک هدف دارند . حال این سوال مطرح می شود که هدف از ساخت تابلو
تبلیغاتی چیست ؟ پر واضح است که تنها هدف
معرفی برند و شناساندن آن به عموم مردم بویژه مشتریان هستند . هدف از تبلیغات نگه
داشتن مشتری دائم و جذب مشتری جدید است .
آیا ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی ارزش صرف هزینه بالا را دارد؟
در جواب می گوییم بله ، زیرا تا زمانی که عموم افراد ، شما و کسب و کارتان را نشناسند و در مورد آن
آشنایی کافی نداشته باشند قطعا به سراغتان نمی آیند . اگر کسب و کار شما از گذشته
های دور است و مشتریان خود را یافته اید باز نیاز به تبلیغات مداوم دارید چرا ؟ به
دو علت ! اول اینکه رقبای شما زیاد شده اند و رقیب های جدیدی پیدا کرده اید و ممکن
است ترفندهای تبلیغاتی آنها باعث شود که رقبای شما محبوبیت بیشتری نسبت به شما
پیدا کنند و مشتریان شما را به سوی خودشان بکشانند و دوم اینکه با معرفی برندهای
جدید و عدم تبلیغ توسط شما برند شناخته شده شما کم کم به دست فراموشی سپرده شود پس
باید تبلیغ کنید تا همیشه دیده شوید .
کدام نوع از روشهای ساخت تابلو تبلیغاتی را برگزینیم ؟
صنعت تابلوسازی نیز در حیطه کاری خود پیشرفت های چشمگیری داشته است
بنابراین استفاده از تابلوهای ساده و بی روح قدیمی که به صورت یک نوشته ساده به
عنوان تابلو تبلیغاتی مغازه استفاده می شد کنار رفته و جای خود را به تابلوهای سر
درب زیبا توام با رنگهای زیبا و حروف برجسته با اشکال و گرافیک شیک و مدرن داده
است که تنوع این تابلوهای زیبا بسیار است اما اینکه کدام تابلو را برای تبلیغات
خود انتخاب کنیم به سبک کاری ، میزان بودجه در نظر گرفته شده و سلایق مختلف
مشتریان بستگی دارد اما تابلوسازی به شیوه تابلو چلنیوم که به دلیل استفاد از حروف
برجسته و نورپردازی و گرافیک با فونت و اشکال مختلف معروفیت بیشتری پیدا کرده است
و با نام های مختلفی همچون تابلو چلنیوم ،
تابلو حروف برجسته ، تابلو برجسته چلنیوم ،
تابلو چلنیوم طلایی ، تابلو حروف
برجسته سه بعدی شناخته می شود که تقریبا تکنیک ساخت همه این نوع تابلوها یکی است فقط کیفیت ، نور
پردازی و حالت دهی حروف و فلز بکاررفته در لبه حروف متفاوت می باشد .
عوامل موثر در زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی :
حجم دهی حروف
رنگ آمیزی
برجستگی حروف
نحوه نورپردازی
منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب